Pułapki zarządzania zespołem. Jak siedzieć przy stole.
Zespół to żywy organizm. Czym bardziej skuteczny, tym bardziej brutalny. Karmi się najsłabszymi. Musisz być wilkiem.
Od Ciebie zależy kto będzie na śniadanie, co będzie na obiad, i kto będzie siedział przy stole.
Sztuka polega na tym, aby skupiać energię na sprzedaż i rozwój. Przy stole siedzieli wszyscy w dobrych humorach.
Ty wznosisz toast, za zdrowie najlepszych i wybitne osiągnięcia. Mówisz co dalej. Wataha.
Jak się zachować w stadzie. Czego unikać? Co najważniejsze.
- Pułapka zaufania do lidera. Jak budujesz autorytet? Pierwsze wrażenie
Jaką masz charyzmę i jaki wpływ wywierasz na otoczenie? Naturalność, empatia. Zasady.
Jak wykorzystujesz kwestie formalne? Stanowisko, pozycję.
Jak nadajesz tempo pracy? Jaki poziom ekspercki prezentujesz?
Jaką atmosferę tworzysz? Jak reagujesz na sprzeciw? dyskusję?
Jak reagujesz na wynik? Uczciwy feedback. Jak zarządzasz zadaniowcem, a jak artystą.
Jak wdrażasz zmiany i jak konsekwentny jesteś? Jak się komunikujesz?
Jakie korzyści ma zespół? Jak przekładasz umiejętności na zespół.
Sprzedanie planu i wizji. Pokaz jak do tej pory się rozwijali, a jak będą robili postępy z Tobą.
- Pułapka zespołu. Długoterminowe cele.
Czy jesteś przewidywalny? Czy zbudowałeś swoje rytuały, z zespołem. Czy znasz motywatory, drivery. Czy poświęciłeś czas na poznanie zespołu. Czy zadbałeś o przepływ informacji. Extra uzysk z synergii.
Czy jesteś sprawiedliwy, korzystasz z narzędzi, które obiektywnie ocenia pracowników
Czy wiesz co dla twoich pracowników ważne, co ich motywuje. Co im przeszkadza co ich denerwuje.
Jak delegujesz i jaką dajesz autonomię. Ile dajesz od siebie.
Opracuj mapy empatii, klientów i twoich pracowników. Czy dostarczamy rozwiązania.
Motywacja, czyli Employer branding vs Personal branding, czyli jak świadomie budować.
Zarządzanie zmianą- jak szybko się adaptują. Poznaj kto otwarty, kto wstrzymuje.
Spójność misji, wizji i wartości organizacji i pracowników. Czy idziemy w tym samym kierunku.
Zdobywaj informacje zwrotną o swojej pracy? Czy się rozwijasz? Czy robisz rzeczy efektywniej? Jak oceniają wartości, które Ty dostarczasz? Czego im brakuje we współpracy z Tobą. Nawet ankiety anonimowe, jak Ci niezręcznie. Lista zmian, co warto wprowadzić. Zapinasz się z pracownikami, oni się rozwijają Ty też.
- Pułapka relacji. Komunikacja asertywna. Próby złamania ładu, jak z dziećmi- a może się uda.
a) Świeżak- przychodzi do Ciebie po rozwiązanie- i ty jesteś odpowiedzialny za wynik.
b) Analiza transakcyjna – wykorzystywanie relacji- wartości- aby obciążyć Ciebie odpowiedzialnością za wynik
-czyli Ty mówiłeś, ty się myliłeś, ty nie powiedziałeś:)
Sprawdzaj i kontroluj
Jeżeli za coś odpowiadasz, niezależnie czy dopiero uczysz zespół jak pracować na wynik, dowozisz wynik, czy robisz 200% planu Kontroluj.
Pokazujesz że Ci zależy, że się interesujesz, wyłapiesz misseling.
Czasami wystarczy dobrać nadgorliwych ludzi, i stworzyć przyzwolenie na chodzenie na skróty, aby doprowadzić do nieszczęścia.
Na początku już zakładamy że pracujemy z najlepszymi. Tu jest podejście pracy w grupie. Zespoły rozproszone mają trochę inną specyfikę , ale z grubsza zasady uniwersalne.
Wymagamy od siebie dużej jakości, i uczciwie możemy wymagać tej jakości szukać u innych.
Oczywiście temat poruszony pobieżnie, przy zespole o dużej świadomości.